راتاتوی

مواد لازم:

بادمجان ........................... دو عدد

کدو سبز ........................... دو عدد درشت

هویج .............................. دو عدد درشت

گوجه فرنگی متوسط............ دو عدد

گوجه فرنگی درشت ............ یک عدد

پیاز ................................. دوعدد کوچک

سیر................................ دو تا سه حبه

زردچوبه .......................... یک قاشق چایخوری

قرص عصاره مزغ مگی یک عدد

طرز تهیه :

برای زیبایی این غذا بهتر است قطر گوجه و بادمجان و کدو و هویج و پیاز در یک محدوده باشد.

گوجه درشت را با سیر و قرص عصاره و زردچوبه در میکسر بریزیدو له کنید. کف تابه یا پیرکس بریزید.

بقیه مواد را حلقه حلقه ببرید و در تابه یا پیرکس گرد مطابق شکل بچینید.

درب تابه را ببندید یا  روی آنرا با یک ورق کاغذ روغنی بپوشانید ( شف طیبه میگه ) و در فر با حرارت 180 درجه برای یکساعت بپزید. یا روی حرارت ملایم گاز تا وقتی که آبش کشیده شود.

 

 

 

بعضی دستور ها یک لایه پنیر هم روی مواد می دهد که من حذف کردم. در عوض راتاتوی را ایرانی کرده با کشک خوردم! جالب بود و با توجه به علاقه من به کشک, بعنوان یک شام رژیمی عالی بود.

کالری یک تابه این غذا بیشتر از 100 نمی شود . شما فقط هر قاشق کشک را 60 کالری در نظر بگیرید و با خیال راحت بخورید تا بترکید!خندهچشمک

پی نوشت 1: اصل غذا این است که مایه کف تابه را قبلا با روغن زیتون تف دهید و بعد کف ظرف بریزید.

پی نوشت 2: عزیزی این غذا را در وبش گذاشته بود و من از او ایده گرفتم و به خودش هم گفتم اما الان اسمش یادم نمی آید. به محض اینکه به من یادآوری کند به شما می گویم!

/ 29 نظر / 71 بازدید
نمایش نظرات قبلی
مصی

سلام تکتم جون. شما نمیدونی تو مشهد اگه بخوایم میوه هایی که فصلشون نیست رو از کجا میشه بیدا کرد؟!!!!!!

محیصا

سلام تکتم جون من همه آرشیوتونو خوندم و لذت بردم. ازتون مخواستم بپرسم رزیم پانزده روزه که متداوله را میشه درباره توضیح بدید البته اگه زحمتتون نیست. متشکرم[گل]

حوایم

من هم از این غذ میخوام. انگار غذاهای رژیمی رو بیشتر از غیر رژیمی ها دوست دارم، یعنی ترجیح می دم همیشه سالاد بخورم. [لبخند] امکان داره یه لیست از مواد غذایی و کالری ها داشته باشیم برای کالری شماری. من یه لیستی دارم اما خب خیلی بهش مطمئن نیستم برای من که همه شون کالری منفی دارند اصلن. [نیشخند] و پیشاپیش تشکر

amitis

سلام دکتر جون. منم راتاتویی رو درست کرده بودم اما بدون هویج، پس احتمالا از بلاگ من نبوده اما واسه من هم خوشمزه شده بود، مخصوصا که همسر خیلی این مدل و طعم رو دوست داره.

atemad

سلام من آشپزیم بد نیست اما همین باعث شده چاق شم یک مدتیه شدیدا در زمینه ی سلامتی تحقیق و فعالیت می کنم خوب بالطبع دستورهای غذایی سالم هم تا حدودی در وبلاگم هست. خواستم اگه ممکنه وبلاگم رو در لیست پیوند هاتون بذارید. ممنونم http://healthyseason.blogfa.com

aptenia

خیلی وقته دوست دارم امتحانش کنم ! مخصوصا از وقتی کارتون موش سرآشپز و دیدم ! اما حیف که همسری نه بادمجون میخوره نه سیر و کدو !

bahar

سلام وب خوبی دارید اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کن[گل][گل]

اومدم واسه دیگچه نظر بدم که نمی دونم چطور شد که از صفحه خارج شدم و دیگه باز نمی شد که نظرمو بنویسم!!! امروز پرینت گرفتم که یه روز تعطیل درست کنم.تو بفرمایید شام دیگچه رو دیدم،گفتم برم تو اینترنت ببینم چیه؟گذشته از اینا،برام جالبه که با این همه مشغله چطوری از پس این همه کار برمیاین!کار بیرون،کار خونه،از سه تا!!!بچه نگه داری کردن،آشپزی و مطلب گذاشتن تو اینترنت! ماشالله.ایشالله انرژیتون همیشگی باشه.خانمم ماماس. بیشتر وقتش با دو تا دخترا و درسای خسته کننده شون صرف میشه و دسته گل کردن خونه.انرژیشونم مثل شماس.خودمم عاشق آشپزیم.البته روزای تعطیل که غذامون مفصله.ولی غرضم از این روده درازی:دوس داشتم انرژی و استعداد شمارو داشتم!موفق تر باشین.

یسرا

بانو وبتون خیلی خوبه...همه ی صفحاتشو ذخیره کردم. ایشالا بتونم از همه شون استفاده کنم. خیلی برام جالبه که اینقدر تمیز و با حوصله همه چیز رو توضیح می دین. کارتون عالیه. حیف بود تشکر نکنم. ممنونم. خیلی خیلی ممنونم. فضای وبتون حال خوبی بهم داد...

یسرا

بانو وبتون خیلی خوبه...همه ی صفحاتشو ذخیره کردم. ایشالا بتونم از همه شون استفاده کنم. خیلی برام جالبه که اینقدر تمیز و با حوصله همه چیز رو توضیح می دین. کارتون عالیه. حیف بود تشکر نکنم. ممنونم. خیلی خیلی ممنونم. فضای وبتون حال خوبی بهم داد...