کتلت رو همه دوست دارند. من خودم که شدیدا عاشقشم اما مدتهای مدید از لیست غذاییم بخاطر رژیم حذف شده بود!

فکرشو بکنید یک کتلت سرخ شده بدون نون و سیب زمینی و غیره , فقط خودش تنها بین 300 تا 350 کالری داره!

یه بار اون اوایل که هواپز رو آقای شوهر بطور غیر منتظره و بدون هماهنگی واسم کادو خریده بود ( اگر میدونستم نمی ذاشتم بخره و چه اشتباهی می کردم!!!! ) دست به ابتکاری زدم و کتلت رو در هواپز طبق ابتکار خودم درست کردم.....


و در کمال تعجب مشکلم با رژیم و غذای مورد علاقه ام حل شد!

مواد لازم :

گوشت چرخ کرده .......................... 200 گرم

سیب زمینی خام رنده شده ........... یک لیوان پر

پیاز رنده شده ............................. یک عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه  به میزان لازم

طرز تهیه :

همه مواد را باهم ورز بدهید . ( آب پیاز را نگیرید هان!) . 

کتلتها را فرم بدهید و روی توری پایه کوتاه هواپز بچینید.

و با درجه 150 در هواپز برای 20 دقیقه یا تا وقتی رویه اش کاملا برشته شود بپزید.

گوشت چرخ کرده من با چربی متوسط است و هر کتلت به این روش حدود 170 کالری دارد.

میتوانید در کنارش سیب زمینی سرخ کرده در فر یا  چیپس رژیمی  هم سرو کنید .

اینم یه عکس برای مقایسه:

 

شماره 1 و 2 در هواپز و شماره 3 در روغن سرخ شده اند.

پ.ن: با تجربه من سیب زمینی سرخ کرده در هواپز خوب نشد!