سلام کی چیپس دوست داره؟ خوب اینطوری می پرسم کی دوست نداره؟!!! آهان حالا بهتر شد, در جواب سئوال اول تعداد نفرات رو نمی شد شمرد اما در جواب سئوال دوم من دستی رو بالا ندیدم!

خوب از کالریش هم نترسید. بالاخره وبلاگ یه دکتر تغذیه یه کلکهایی باید به شما یاد بده دیگه چشمک (خودم هم از هنر آشپزی یاد گرفتم !) خلاصه اینکه امروز با دستور یه شام خیییییییییییلی خوشمزه و رژیمی در خدمتتون هستم


مواد لازم :

سیب زمینی متوسط ............ یک عدد ( اگر سینی ماکروفرتون خیلی بزرگه دو عدد)

روغن سرخ کردنی .............. یک قاشق مربا خوری

کاهو, کلم, خیار , گوجه خرد شده واسه سالاد یک کاسه

مایونز ................ یک قاشق غذاخوری سر صاف

ماست ............ دو قاشق غذا خوری

آبلیمو هرچی دلتون خواست!

طرز تهیه:

سیب زمینی رو بشورید و پوست بکنید و ورقه کنید.

ورقه های سیب زمینی رو بشورید و بذارید آبش بره.

کف سینی ماکروفرتون یه ورق کاغذ روغنی بندازید.

دستتون رو با روغن سرخ کردنی چرب کنید و ورقه های سیب زمینی رو با دست چرب بردارید و روی کاغذ روغنی بذارید. روی سیب زمینی ها من فقط نمک پاشیدم اما نعنا خشک یا آویشن یا فلفل سیاه هم خوب میشه.

سینی رو تو ماکروفر بذارید و برای 8 تا 9 دقیقه با قدرت حداکثر ( بسته به ماکروفر 900 یا 1000 وات ) ماکروفر رو روشن کنید.

منم باورم نمی شد که چیپس به این خوشمزگی و تردی گیرم بیاد!

 

مواد سالاد رو هم با هم مخلوط کنید و کنار چیپستون بذارین و یه شام خوشمزه نوش جان کنید. ( سیب زمینی های من در این مرحله به عکس نرسید نیشخند)

کل این شام خوشمزه بابت هر عدد سیب زمینی 100 کالری از چیپس دریافت می کنه

و 180 کالری از سالاد با مقدار سسی که گفتم.

کالری کل 280 کیلو کالری

 

منبع : هنر آشپزی