یک شام خیلی رژیمی و خوشگل. البته مزه اش معمولیه و با توجه به ذوقی که من از قیافه اش کرده بودم یه کم حالمو گرفت!!!زبان


مواد لازم:

بادمجان ........................... دو عدد

کدو سبز ........................... دو عدد درشت

هویج .............................. دو عدد درشت

گوجه فرنگی متوسط............ دو عدد

گوجه فرنگی درشت ............ یک عدد

پیاز ................................. دوعدد کوچک

سیر................................ دو تا سه حبه

زردچوبه .......................... یک قاشق چایخوری

قرص عصاره مزغ مگی یک عدد

طرز تهیه :

برای زیبایی این غذا بهتر است قطر گوجه و بادمجان و کدو و هویج و پیاز در یک محدوده باشد.

گوجه درشت را با سیر و قرص عصاره و زردچوبه در میکسر بریزیدو له کنید. کف تابه یا پیرکس بریزید.

بقیه مواد را حلقه حلقه ببرید و در تابه یا پیرکس گرد مطابق شکل بچینید.

درب تابه را ببندید یا  روی آنرا با یک ورق کاغذ روغنی بپوشانید ( شف طیبه میگه ) و در فر با حرارت 180 درجه برای یکساعت بپزید. یا روی حرارت ملایم گاز تا وقتی که آبش کشیده شود.

 

 

 

بعضی دستور ها یک لایه پنیر هم روی مواد می دهد که من حذف کردم. در عوض راتاتوی را ایرانی کرده با کشک خوردم! جالب بود و با توجه به علاقه من به کشک, بعنوان یک شام رژیمی عالی بود.

کالری یک تابه این غذا بیشتر از 100 نمی شود . شما فقط هر قاشق کشک را 60 کالری در نظر بگیرید و با خیال راحت بخورید تا بترکید!خندهچشمک

پی نوشت 1: اصل غذا این است که مایه کف تابه را قبلا با روغن زیتون تف دهید و بعد کف ظرف بریزید.

پی نوشت 2: عزیزی این غذا را در وبش گذاشته بود و من از او ایده گرفتم و به خودش هم گفتم اما الان اسمش یادم نمی آید. به محض اینکه به من یادآوری کند به شما می گویم!